Hvilke nøgleord beskriver bedst din forretning og det du laver? Du bør bruge lidt tid på at finde nogle af de ord der bedst beskriver hvad du laver, så er det nemmere for dig at være skarp i din kommunikation og det er langt nemmere for andre mennesker at se hvem du er og hvad […]
Pull Marketing aktivitet 3: Opdater din Facebook-profil
Markedsføring på de sociale medier kaldes Social Pull Marketing; ifølge Wikipedia drejer Social Pull Marketing sig om at at skabe et behov for at bede om venskab. Populære sociale medier er… Facebook Google+ LinkedIn Instagram (Facebook) Twitter Pinterest Flickr (Yahoo) Blogging Det er svært at vedligeholde og dyrke mere end tre sociale medier hvis det skal gøre optimalt. Derfor […]
Nyt layout er bedre til pull marketing
I disse dage arbejder jeg på et nyt layout på Profzone. Dét jeg brugte tidligere gav en del problemer som krævede at jeg måtte lave mange tilretninger i koden til hjemmesiden. Nu har jeg taget beslutningen om at lave layoutet om så siden kan fremstå som en professionel blog der er egnet til pull marketing. […]
Pull Marketing aktivitet 2: Skriv en artikel på din blog
Hvis du ikke allerede har oprettet en blog på din hjemmeside, så se at få det gjort. Din blog er et af din hjemmesides vigtigste organer og den skal være aktiv, ellers finder Google den aldrig. Blogging er en central Pull Marketing aktivitet. I dag er det ikke nok bare at lave en hjemmeside og […]
Behøver jeg et visitkort?
Ja, du skal have et visitkort. Når du benytter Pull Marketing så har du brug for et visitkort til ét eneste formål: at få andres visitkort! Langt de fleste kort ender på bunden af en taske eller i skraldespanden; enkelte bliver først tastet ind i et CRM system for derefter at bliver smidt ud og […]
Pull Marketing aktivitet 1: Lytte til én du kender
Pull Marketing bygger på relationer, både online og offline. En af de vigtigste aktiviteter du skal kunne udøve er at lytte. Kun ved at lytte kan du lære andre mennesker at kende. Hvis du plaprer løs om dig selv og dit produkt, så får den du snakker med kun en masse information han ikke har […]
Den Ultimative Guide til Inbound Marketing for Begyndere
Her er en virkelig god ressource til Inbound Marketing. Jeg fandt den på Slideshare.net og er lavet af Brian Downard fra Pocket Your Shop. Det er et slideshow der viser Inbound Marketing trin for trin. Brian foreslår en salgstragt med følgende elementer (frit oversat): Synlighed Trafik Leads Kunder Fans og anbefalinger Denne slide har 82 […]
Forskellen på Inbound og Pull Marketing
Der er mange nye begreber indenfor moderne markedsføring. I starten var jeg selv lidt forvirret omkring begreberne Pull Marketing og Inbound Marketing. Rigtig mange mener at de dækker over det samme, men der er en lille forskel. Pull Marketing er alle aktiviteter der har til formål at tiltrække kunden fremfor at skubbe produktet ud til kunden. Pull […]
Hvad er Pull Marketing?
Begrebet Pull Marketing er ret nyt for mig selvom jeg har kendt metoderne i lang tid. Jeg er meget begejstret for at have opdaget begrebet Pull Marketing fordi det på en eller anden måde er med til at samle alt den viden og erfaring jeg har opbygget over de sidste ti år indenfor online markedsføring. […]
Her kan du bruge pull marketing
Pull marketing er spået til at blive den mest effektive måde at tiltrække kunder på i fremtiden. Allerede nu er den en væsentlig strategi du bør have med i tankerne når du planlægger din markedsføring. Før Internettet var det ikke helt så nemt at skaffe information som det er i dag. Hvis du har et […]